dimarts, 31 de gener de 2012

EL RACÓ DEL KUAIS

Hola a tots i a totes!
Algú ha posat en pràctica el racó del Kuais? Us sona???
Segons el que he anat llegint, arriba a l'escola una part d'un nen o d'una nena i en aquell dia o al llarg de la setmana es treballa aquella part.
Per exemple: Si arriba un braç....podem fer-nos braçalets, podem fer giravoltar cèrcols, podem fer-nos massatges, etc.

Quan vaig descobrir les activitats que es poden fer a través d'aquesta "arribada" de parts d'alguna cosa, vaig quedar "encisada". Això que t'arribi cada setmana una part, et permet fer coses molt interessants!!!!
Però, és COHERENT treballar les parts del cos de manera separada???? És normal que t'arribi un "cos" a trossets? No és aconsellable treballar la GLOBALITAT de les coses per després treballar més específicament?

Què en penseu???

Us deixo més informació:

Gràcies per les vostres aportacions.

dissabte, 28 de gener de 2012

JORNADA DE PORTES OBERTES

Hola a tots i a totes!
Durant aquest segon trimestre, la majoria d'escoles "obren" les portes perquè les famílies i els mestres, puguin veure què i com es treballa. Això pels mestres és una oportunitat per agafar idees, reflexionar sobre la seva tasca docent, entre altres coses.

Aquest matí he anat a una escola "Waldorf" i us explicaré de què s'ha parlat:

- L'escola permet als pares quedar-se una estona amb els infants. Creuen que de mica en mica es desvincularan dels pares i és important que estiguin amb ells. També, no tenen un horari rígid, és a dir, poden portar a qualsevol hora el seu fill/a (sempre abans d'esmorzar).
- Les famílies participen en les diferents comissions i també porten "esmorzars" per a tots/es.
- Les escoles Waldorf no són "escoles lliures" (molta gent ho creu), sinó la seva ideologia és "L'EDUCACIÓ PER LA LLIBERTAT".  
- Al llarg del matí, hi ha moments d'expansió, és a dir, a través del joc el nen "rep el món". I hi ha moments de concentració, és a dir, el "món" entra en el nen. Això pot ser a través dels contes (expliquen contes a partir dels 4 anys i aquests tenen poques il·lustracions perquè els infants puguin imaginar-se el que vulguin).
- L'adult acompanya als infants i proposa algunes activitats "indirectament". Es pot posar a serrar fusta i qui estigui interessat, el pot acompanyar.
- Les activitats tenen una funció ja que el nen no fa "el que vol". 
- Les aules de l'escola no tenen cap cartell penjat i les parets són de color "rosa pal" ja que aquest color recorda la nostra estada al ventre matern i ens proporciona pau. A més a més, no tenen joguines de plàstic sinó objectes fets de material natural: fusta, roba, cintes, tamborets,... . Cal afegir que aquests objectes no són "estipulats", és a dir, tenen objectes "neutrals" (sense una funció específica) perquè els nens/es puguin escollir què fan amb ells.
- Creuen que a l'educació infantil és molt important treballar les vivències ja que aquestes permetran als infants assumir els conceptes que es treballin a l'educació primària.
- Algunes activitats que treballen són les tasques manuals i les tasques artístiques a través de l'elaboració de pa i també treballen la motricitat fina a partir de la llana.

Sabeu més coses de la pedagogia Waldorf? Què us sembla?

divendres, 27 de gener de 2012

ELS MESTRES NOVELLS

Hola a tots i a totes!
El bloc és un espai per compartir recursos i materials i avui us explicaré la meva "indignació" com a mestra novella (he fet el meu primer trienni).

Suposo que a tothom us ha passat o heu vist que alguns pares desconfien de la gent jove. I això també vol dir (no sempre) dels mestres novells. Podem dir que encara has de ser més "perfecte" perquè així poden confiar en tu.  

L'any passat durant la reunió abans de començar el curs, un pare amb la resta les famílies del grup, em va preguntar quants anys tenia. Jo sincerament, no recordo què li vaig contestar, però una cosa així: "no t'interessa".

I avui, he tingut una reunió i ha vingut la mestra d'EE, i podem dir que els pares s'han dirigit més a ella. Puc suposar perquè té més anys, perquè és mestra d'EE,.... . 

En fi, petites coses que et paralitzen i no saps què fer.

Us ha passat alguna cosa semblant?

Gràcies!

dimarts, 24 de gener de 2012

QUÈ ESCRIVIM AVUI?


Hola de nou!
Des d'ahir, abans de marxar, escric una paraula a la pissarra. Els nens/es de P3, comencen a fer hipòtesis i reconeixen les lletres del seu nom. A continuació, llegim cada lletra pel seu so fins a dir la paraula sencera. 
Avui, he preguntat quina paraula vaig escriure ahir (l'he tornat a escriure) i una nena ha respost directament "SOL".

Aquesta petita anècdota et fa reflexionar sobre com alguns nens/es retenen allò que comentes a l'aula.

En fi, penso que és una activitat que es pot dur a terme cada dia per motivar-los, identificar altres lletres,.... .

MATEMÀTIQUES A INFANTIL

Bona tarda!
Des de l'equip de CREAMAT, han recollit activitats matemàtiques per dur a terme a l'etapa d'educació infantil.

És molt útil!


dilluns, 16 de gener de 2012

PROJECTE "ELS NADONS"

Hola a tothom!
Durant uns dies treballarem el "miniprojecte" sobre els nadons ja que la majoria dels nens han tingut germanets/es aquests últims mesos.


Us afegeixo els contes que ha portat la Judit, la noia de pràctiques:


Grossa, grossíssima de l'Anna Obiols (editorial Cadí, 2010)
Aquest conte parla de les hipòtesis que fa un nen sobre la panxa tan grossa de la mare: hi ha un elefant? un paraigües? un tren? un cocodril?... . 

 La mare té una casa dins la panxa de Giles Andreae (editorial Beascoa-2001)
És un conte molt dolç i amb unes boniques il·lustracions.


I, també, el conte que ha portat un nen de la classe:


Aviat tindré un germà de la Violeta Denou (editorial Timun Mas)


Si teniu idees, activitats, recursos,..., sobre els nadons, tot serà ben rebut.

Per últim, us deixem activitats que han proposat des del CRP de Terrassa:

http://www.xtec.cat/crp-terrassa/llibres-tranquils/germa.pdf


Moltes gràcies!!!!

dissabte, 14 de gener de 2012

EL GRÚFAL


Hola!
Avui us portem un conte molt ben il·lustrat anomenat "El Grúfal" de la Julia Donaldson (editorial MacMillan).

ARGUMENT
Mentre el ratolí passeja pel bosc es troba la guineu, el mussol i la serp. Tots se’l volen menjar. El ratolí els dirà que està esperant un grúfal. I què és un grúfal? Un ésser monstruós a qui tothom té por. Però de veritat existeix el grúfal o és una invenció del ratolí?

Us deixem la guia didàctica de la mateixa editorial:

Per cert, em vaig comprar "el Grúfal Pack" ja que hi ha un peluix del protagonista.


dimecres, 11 de gener de 2012

PREVENCIÓ D'ACCIDENTS



Hola companys/es!
Treballar amb persones ens permet créixer i enriquir-nos. Però, hi ha un seguit de factors que ens afecten encara que no ens adonem. També, hem de sumar el fet que la nostra professió ens absorbeix. Sempre intentem trobar recursos i resoldre problemes.... en definitiva, millorar el nostre entorn.  
Us passem un seguit d'enllaços:

NO BADIS
Trobareu vídeos i jocs molt entretinguts sobre la prevenció d'accidents:

*He passat el conte "el senyor sabó i el seu super ull" i és un èxit a P5 i a P3.


Cal afegir que bàsicament, podem patir quatre riscos laborals:
- riscos musculoesquelètics
- riscos oculars
- riscos vocals
- riscos psicosocials



dimarts, 10 de gener de 2012

diumenge, 8 de gener de 2012

UNA PROPOSTA PER DINAMITZAR LA BIBLIOTECA

Hola!
Avui us portem una manera de dinamitzar la biblioteca, però al pati: LA BIBLIOPATI!!!

Us deixem aquests enllaços perquè pugueu veure l'èxit del projecte:

Per últim, seria necessari que dins del carret hi hagués un paquet de tovalloletes per evitar que els contes i els llibres s'embrutin.

dilluns, 2 de gener de 2012

LA BIBLIOTECA A L'AULA

 

Hola!
Molt sovint no sabem com dinamitzar la biblioteca de l'aula. En el llibre "La biblioteca-mediateca. Educació infantil i primària" de Rosa Sensat, podreu trobar moltes idees i activitats per "renovar" la vostra biblioteca.

Una de les activitats és fer unes targes amb els contes que heu treballat per tal de:
- recordar els contes i que els nens/es els expliquin
- penjar-los al racó dels contes tot prioritzant els contes que més els han agradat
- com a motivació per saber quin conte s'explicarà properament
- etc.  

A més a més, he fet una graella perquè els nens/es enganxin gomets (verds, taronges i vermells) en els contes que hem explicat.


També, en aquesta entrada podreu veure com és l'organització de la biblioteca d'una classe de cicle inicial. Podreu observar els registres de les entrades i sortides dels llibres, les fotos dels carnets, etc.