diumenge, 20 d’octubre del 2013

CAPITÀ PHILLIPS



Direcció: Paul Greengrass
Actors i actrius: Tom Hanks, Barkhad Ardi, Barkhad Abdirahman, Catherine Keener...
Producció: EE.UU., 2013.
133 minuts.
Gènere: Thriller
Aquesta pel·lícula és basada en un fet real (2009) i en Tom Hanks interpreta al capità de la tripulació.
Petit resum: Un vaixell navega per la costa de Somàlia i, per allà és habitual que hi hagi pirates que roben i segresten vaixells americans o europeus. En fi, els protagonistes són segrestats pels pirates.
Què m'ha sorprès?
M'ha sorprès que els "actors" que fan de pirates, facin por amb la seva mirada. Han interpretat molt bé els seus papers ja que hi ha escenes bastant aterridores.
També, m'ha agradat molt la interpretació d'en Tom Hanks. Tot s'ha de dir, sempre m'han agradat les seves pel·lícules com "Náufrago" (2000) o "La Milla Verde" (1999).
Escena memorable?
Quan el capità Phillips està a la infermeria.
Si voleu passar una estona amb tensió i "asfíxia"...aquesta pel·lícula no la podeu deixar pas escapar.  



4 comentaris:

  1. Txell,
    jo no he vist el film i el meu fill, estudiant d'ESCAC, no m'anima a fer-ho.
    Comenta que la part tècnica està molt ben resolta però per a ell una pel·lícula ha de ser molt més.
    Diu que és molt poc crítica vers les causes que impulsen als homes somalis a haver de fer de pirates i tampoc hi ha cap pinzellada sobre les intromissions dels vaixells en l'expoli dels recursos d'aquells mars. Un capità, un heroi? Uns pirates, unes víctimes?
    Quan hi vagi, et comento que m'ha semblat.
    Petonets cinèfils
    Carme

    ResponElimina
  2. Hola Carme,
    és veritat que la pel·lícula no aprofundeix en el "problema": Per què els pirates roben? Qui els obliga o anima a fer-ho?
    Cal afegir que aquest vaixell portava menjar pels països del tercer món, així que no els estava espoliant.

    Espero la teva crítica ;)

    Un petonet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Txell,
      sabia que aquell vaixell portava menjar als països del tercer món i la pregunta és per què en necessiten si molts d'ells tenen grans recursos naturals? Com has pogut observar a casa som crítics de mena ha,ha,ha.
      En fi, no vull entrar en una complicada discussió político-filosòfica. Si et sembla bé, la deixem pendent per fer-la davant d'un cafè el dia que ens fem una forta abraçada: jo amb un clavell vermell a la solapa i tu amb un llibre a la mà per reconèixer-nos . ha,ha,ha.
      Queda pendent!
      Petonets
      Carme

      Elimina
  3. Hola Carme,
    gran proposta.
    Ja mirarem dates, d'acord?

    Veig que sou molt crítics, eh? Així m'agrada ;)

    En relació a les pel·lícules sobre els recursos naturals, suposo que hauràs/haureu vist "Diamantes de sangre".

    ResponElimina