dijous, 21 de febrer de 2013

ORGANITZACIÓ TEMPORAL: HORARIS VISUALS


Per tal de donar seguretat a l'alumnat, podem tenir fotos de qui vindrà i sobre què farem al llarg de la setmana (per exemple: fotos de les mestres, dibuixos de psico, plàstica, música....).

I on ho podem col·locar? 
Jo crec que un bon lloc per posar tot això és a sobre dels cartells dels dies de la setmana.

Però, utilitzeu altres recursos??? Teniu una graella més extensa on es veu què cal fer quan entrem del pati, entre d'altres coses?

Us deixo uns enllaços molt interessants:

 http://lacasetaeliastormo.blogspot.com.es/2012/04/organitzar-les-vesprades-despres-de-les.html

Seqüència de les rutines:
http://dirigiendomanitas.blogspot.com.es/2010/06/organitzacio-del-temps-per-rutines.html



dissabte, 16 de febrer de 2013

CONEIXEM ELS NOMS

Hola a tots i a totes!
Aquest segon trimestre comencem a conèixer i a identificar les lletres inicials dels noms de cada nen/a. Aquestes lletres són les lletres maquinistes i són de color vermell. 

- Què podem fer?
Podem escriure a la pissarra les inicials perquè els nens i les nenes les identifiquin. I, a continuació,  podem dir el so de la lletra.

I una altra activitat que podem fer és escriure els noms sencers de cada nen/a perquè el reconeguin. Així podem veure noms curts i llargs, noms que s'assemblen, etc. 

Us deixo l'entrada que vaig publicar fa un any:

dilluns, 11 de febrer de 2013

LES FLORS DE BACH

Bufff aquesta és la quarta entrada que faig avui al bloc. Em sembla que és el primer cop que em passa!!!! En fi, ja fa dies que volia publicar aquesta entrada sobre les flors de Bach. 

Com sabeu, les flors de Bach són plantes que tenen diferents propietats: ens poden relaxar, ens poden ajudar a ser més oberts i un llarg etc.

I aquí la meva pregunta: 
- Teniu infants que prenen flors de Bach?
Si la resposta és sí, us pregunto: Heu notat els resultats?
I encara una pregunta més inquietant: 
- Com és que les prenen?
Si la resposta és que són infants neguitosos, hiperactius, dispersos.....potser el més adient és que "gastin aquesta energia", jugant al parc, corrent..... en definitiva, sent infants????

Creieu que aviat ens tocarà "treure" aquesta energia, tot fent exercici, abans de començar les classes per captar l'atenció dels nostres infants (perquè siguin més receptius)?

I, per acabar, sabem que les flors de Bach són naturals, però és natural que els infants les prenguin? 

"EXCESSIU AFERRAMENT"

Hola a tots i a totes!
Fa mesos que estic preocupada per una nena que des de principi de curs es mostra "tossuda" i, a l'hora del pati, acostuma a estar al meu costat. Però, no sempre ha estat així. 

Durant el mes de novembre vaig aconseguir que jugués al pati amb altres infants i, com que va faltar bastants dies, des d'aquell moment SEMPRE està al meu costat (i quan no hi sóc, està al costat de les altres mestres). Ella em diu que té por (però, no sap a què) i quan li dic que jugui amb els altres es posa molt nerviosa i s'angoixa. 

Això sí, quan hi ha una nena al seu costat que vol jugar amb ella, acostumen a interactuar, tot i que em "vigila" i no em puc separar molt. 

Cal afegir que a l'aula no passa res, juga normalment amb els seus amics i no es mostra angoixada. 

Per tant, em pregunto:
- l'he d'obligar, encara que plori, a jugar amb els altres?
- què puc fer perquè l'estona del pati no sigui angoixant per la nena? 

Demà provaré de donar-li la mascota de la classe (titella), a veure què passa. 

Què en penseu?

Gràcies!!!!

FEM DE REPORTERS

Una activitat setmanal que podem fer per recordar tot allò que ens ha passat al llarg de la setmana és: FEM DE REPORTERS!!!
Entre tots/es pensem què ha passat a l'aula o a l'escola que ens emocioni (hem trobat una aranya, la X ens ha portat una mascota,...) i els encarregats hauran d'escriure o dibuixar la notícia. Després, la podrem penjar en el taulell perquè les famílies en siguin conscients. 

Una altra proposta que podem fer és que cada setmana un nen/a de la classe ens porti una notícia des de casa. Per exemple: ens pot escriure o portar una foto d'un fet que ha passat a la família; també ens pot portar algun retall d'una revista, etc. 

I com ja sabeu, us deixo la meva pregunta: Què penseu de les activitats que proposem que facin des de casa? 

UN NOU PREMI: SEU BLOG É UMA FOFURA

Des del bloc "Educació i les TIC", en Joel ens envia aquesta monada!!!!

Moltes gràcies Joel per pensar en nosaltres :)

I seguint la tradició, hem d'enviar aquesta "cucada" a 8 blocs:



Que passeu una bona setmana i moltes gràcies per aquestes 28000 visites!!!!

dilluns, 4 de febrer de 2013

UNA NOVA MANERA D'ENFOCAR L'EDUCACIÓ?

Us deixo un petit vídeo del documental que van fer sobre l'educació a Finlàndia. 

Quan pugui, l'intentaré veure sencer perquè me'l vaig perdre. 


La solució seria....

- tenir més mestres per aula?
- reduir l'alumnat?
- augmentar els diners cap a les escoles?
- fer més difícil l'accés a la carrera de magisteri?
- caldria compaginar l'horari laboral de les famílies amb l'horari de l'escola?
- caldria "tancar" les escoles concertades i les privades?
-caldria augmentar el permís de maternitat i paternitat? Això afavoriria l'augment dels naixements? Això faria que els alumnes estiguessin més atents i les famílies poguessin educar els seus fills? 
- Caldria que les teles posessin  les sèries i les pel·lícules amb versió original?
- Caldria que els arquitectes de les escoles parlessin amb els mestres (per tal de crear llocs adaptats a les necessitats dels infants) ? Caldria que els polítics parlessin amb els mestres?

El que està clar és que:
- moltes famílies fan recaure la responsabilitat d'educar els hàbits i els  valors dels seus fills a les escoles. 
- no és bo que cada cert temps hi hagin noves lleis i decrets d'educació (tot depèn de la política). 
- no és coherent que se'ns treguin el nostre dret d'estar malalts, entre altres coses. 

Què en penseu?

Per cert, m'agrada això del semàfor dels sorolls

PD: Heu vist que les aules són acollidores? (com si estiguessin a casa). 

diumenge, 3 de febrer de 2013

COM GESTIONEM LES LLENGÜES?

Avui m'agradaria reflexionar sobre la immersió lingüística a les aules.  I, per això, he titulat aquesta entrada "com gestionem les llengües". Abans, l'anava a anomenar "un problema de llengües", però crec que tot problema o dificultat cal gestionar-la. Així que TOTA situació l'hem de saber gestionar assertivament i no és "un problema". No sé si m'explico..... . 

Molts dels nostres alumnes són castellanoparlants i jo crec que a mesura que es senten segurs, comencen a parlar en català (o almenys és així com ho he anat veient). Així doncs, els hem "obligar" a que ho facin? És a dir, els hi hem de dir: escolta no t'entenc!!!! M'has de parlar en català!
Quan això succeeix suposo que poden passar dues coses: l'infant no t'explica res o almenys ho intenta. 

Cal "forçar" aquest procés? I si ho fem, estem ajudant o perjudicant als infants? I si un d'aquests alumnes té necessitats educatives especials? 

Aquí us deixo el debat. 

Potser la millor resposta és que hem de ser coherents. 

dissabte, 2 de febrer de 2013

UN ALTRE PREMI: ONE LOVELY BLOG AWARD

La Marta del bloc "Fent i desfent" ens envia aquest premi:



Així que passo aquest premi "encantador" a:




He entès que he de dir SET coses de mi:
- Des de petita sempre he volgut ser mestra. 
- M'agraden molts els animals: ara tinc dues gates i una gosseta.
- Les meves aficions són: " fer muntanya", llegir llibres i veure pel·lícules (de tot tipus). 
- M'agrada pintar quadres ja que em relaxa molt i ara estic fent vitralls. 
- M'engresco en qualsevol projecte que m'apassioni. 
- M'agrada compartir el material a través d'aquest bloc (que va sorgir per donar a conèixer la nostra maleta del pre-cinema). 
- El meu objectiu és tornar a l'escola rural (encara no tinc escola definitiva). 


Moltes gràcies per pensar en nosaltres!!!!

divendres, 1 de febrer de 2013

L'ESQUENA

He estat uns dies de baixa per lumbàlgia i, a partir d'això, m'he estat observant i també he observat els nens i les nenes (no només els de la meva classe) i m'he preguntat: Com és que m'ha passat? I he anat prenent consciència dels meus hàbits posturals i he vist que hi ha llocs i/o situacions que fan que m'assegui d'una manera o d'una altra. 

Així que he pogut veure que:
- quan he de fer moltes coses només m'assec a la "punta" de la cadira. 
- m'ajupo de manera incorrecta
- no recolzo l'esquena a la cadira
- acostumo a seure sobre d'una cama quan estic a  l'ordinador
- i segurament hi hauran altres situacions. 

En fi, després d'això he observat com seuen els nens/es i he vist que alguns quan escriuen també s'asseuen sense recolzar l'esquena a la cadira i, així doncs, els i les mestres hem de ser conscients d'això per evitar mals hàbits posturals o la manca d'aquests per tal de millorar la salut dels nostres alumnes. 

Us passo aquests enllaços:

Memòria: Educació postural per la salut de Francesc X. Tur Salais (1999-2000)